PAVA rustbeskyttelse og kvalitetsstyring
Efter at augustnummeret af FDM‘s medlemsblad MOTOR udkom, har der været ekstra fokus på kvaliteten af rustbeskyttelse – altså den efterbehandling der bliver udført på landets mange rustbeskyttelsescentre.
Denne øgede intersse for rustbeskyttelse har også kunnet registreres på besøgstallet på denne hjemmeside – et tal der var voldsomt stigende i de dage hvor MOTOR blev læst første gang.
Det er meget forståeligt at bilejeren interesserer sig for kvaliteten af den udførte rustbeskyttelse – den almindelige billist har ingen mulighed for ved egen hjælp at kontrollere om det leverede er i
overensstemmelse med det lovede.
I det føromtalte FDM MOTOR er der foruden gode råd om udvælgelse af rustbeskyttelsescenter, også en beskrivelse af en bilejers dårlige oplevelse i forbindelse med en undervognsbehandling hos én af vorekonkurrenter og dennes kontrolordning.
Det er under PAVA‘s værdighed yderligere at kommentere oplevelsen, ej heller at bruge dette i vores markedsføring. Vi vil her kun opfordre bilejeren til at anvende de råd som FDM har opremset i artiklen.
FDM har med artiklen ikke alene sat fokus på det “ramte” rustbeskyttelsescenter og dennes kæde – fokus er sat på hele branchen.
PAVA vil hellere bruge kræfterne på at optimere vor egen kvalitetskontrol – den interne såvel som den externe. Det er sket ved følgende tiltag:
- Forøgelse af antallet af biler til efterkontrol på FDM Testcentre.
- Behovstilpasning af den interne PAVAQ Kvalitetskontrol. Den interne kontrol “udtrækker” mere end 10% af de behandlede biler til yderligere kontrol.
- En konsulent fra PAVA Produkter A/S skal informeres om resultater fra PAVAQ Kontrollen.
“For at sige det ligeud” : Rustbeskyttelse af biler og salg af ventilgummi i metermål har det til fælles at det kræver en god moral – en moral der ikke bør “sidde i baglommen”.
Velkommen på dit lokale PAVA Center.