PAVA undervognsbehandling og rustbeskyttelse i den grønne vinter

De “grønne” vintre stiller lige så store ( eller større ) krav
til bilens rustbeskyttelse end vintre
hvor der falder sne.

 

PAVA rustbeskyttelse og
undervognsbehandling
i den “grønne” vinter

Det er en udbredt opfattelse blandt bilejere at vinteren ( speceilt de vintre hvor der falder meget sne ) er den helt store “synder”, når der tales om tæring ( rust ) i bilens karosseri og vitale undervognsdele.

Et relevant spørgsmål fra bilejren her i den “grønne” vinter : Kan jeg udskyde en undervognsbehandling af min bil, da vinteren jo ikke ser ud til at blive så hård ?

Det korte svar er : Nej   og forklaringen kommer her.

Grunden til at biler ruster i vores lille land er jo de skiftende temperaturer i kombination med den høje luftfugtighed. Dette forhold gør at der praktisk talt er fugt i alle bilens hulrum og øvrige små åbninger året rundt.

I en vinter hvor der falder sne er temperaturen lavere med en lavere ( eller slet ingen ) luftfugtighed til følge. Naturligvis anvendes der salt, men denne “trussel” er “kun” i hjulkasser som jo i dag er beskyttet af plastinderskærme på langt de fleste biler.

Der er derfor ingen grund til at udskyde en rustbeskyttelse og undervognsbehandling på grund af en mild vinter – tværtimod – din bil ruster langt mere.

Velkommen på ét af landets PAVA Centre – også i den grønne vinter.