Hvorfor er kassevogne og 4 – hjulstrækkere dyrere at få PAVA – rustbeskyttet / undervognsbehandlet end en personvogn ?

<- Tilbage til oversigt


TOYOTA Hi - Lux

TOYOTA Hi-Lux model 2005

Klik på fotoet
og se en del af undervognen.

 

 

I forbindelse med prissætning af PAVA rustbeskyttelser på de enkelte bilmodeller er der mange ting der skal tages hensyn til. Det er ikke kun størrelsen af bilmodellen, der har indflydelse på prisen, men i lige så høj grad såvel karosseriets som undervognens opbygning.

Større kassevogne, pick-up’s og 4-hjulstrækkere har en noget anden opbygning af undervognen end på traditionelle personvogne. Karosseriet på disse større biltyper er sædvanligvis monteret på en rammekonstruktion af svært materiale. Foruden denne ramme er karosseriet forstærket med et antal langs- og tværgående vanger ( se en del af en undervogn på TOYOTA Hi-Lux ved at klikke på fotoet herover ).

Disse 2 ting i kombination giver en væsentlig anderledes undervogn, en undervogn der er mere tid- og materialekrævende at rustbeskytte effektivt.

Foruden de omtalte kassevogne og 4 WD biler, findes der også mindre personvogne med en mere kompliceret opbygning end deres konkurrenter –   dette afspejles i prisen for en professionelt udført PAVA rustbeskyttelse og undervognsbehandling.